Translate

21 Temmuz 2013 Pazar

Rodoplar: Memleket Havası

Bendeniz 1988 Mart ayında Bulgaristan'ın Plovdiv (Filibe) kentinde hayata gözlerimi açtım. Rodopların büyük bir kısmını oluşturan Pomak Türklerindenim ve 5 yaşıma kadar Rodopların muhteşem doğası içinde bulunan Rudozem kasabasına bağlı Ribnitca (Balık dere) köyünde yaşadım. Annem ve babam üniversite eğitimine devam ederken babaannem büyütmüş beni. Ailece her fırsatta memleket havası almaya gideriz, büyüklerimizin de ellerinden öpmek için.

1925 doğumlu büyük ninem!
Babaanneme benzemek.
Nine ve dedelerim bu toplarda doğmuş büyümüş ve hala orada yaşıyorlar. Babaannem küçük çapta tarım ve hayvancılığa devam ediyor bizim için, organik beslenelim diye. Hem zaten boş duramaz oranın insanları, tarlaları ekinsiz bırakmak mı?!

Rodop dağlarını size en iyi resimlerle anlatabilirim diye düşündüm. Mesela sabah uyanıp balkona çıktığınızda karşınıza çıkacak olan manzara örnekleri şu şekildedir;




Gerek insanları ile,  dağları ve ırmakları ile, gerekse de yemek kültürü ile doğu karadeniz bölgemize benzer Rodoplar. Her mevsim ayrı bir güzeldir doğası. 

Yazın yemyeşildir tüm bölge:
Balıkdere, evimizin karşıdan görünüşü.

Smolyan
Tepelerin arkası Pamporovo kayak merkezi.
Uzaklarda Koznik ("Kechika" yani "keçi kayası") ve kale kalıntıları.
Sonbahar da ise turuncular kızıllar ve yeşillerle dolup taşar teperler:

Smolyan, göller bölgesi.
Kışın soğuktur buralar, ama koca koca çamlara vız gelir bu soğuklar! 1600 metre rakımlı dünyanın her yerinden insanı kendine çeken Pamporovo bölgenin ünlü kayak merkezlerinden biridir mesela.


Albümleri karıştırırken fark ediyorum ilk bahar resimlerimin olmadığını. Bu mevsimde uzun tatil günleri olmadığı için ziyaretler doğal olarak hep yaza ertelenmiş.

Kısa bir tanıtım yeterlidir diyerek, yeni bir yazıyı bir sonraki ziyaretime bırakıyorum. Bayram yakındır nede olsa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder